Followers

Wednesday, July 28, 2010

Jangan Terlalu Mencari Kesempurnaan


sOmeTiMeS tHe bESt WaY To HoLd, OntO sOmEtHiNG Is To LEt iT GO

Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...

Setelah dia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....

Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....

Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatimu....

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar KEPERLUANmu... Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu ISTIMEWA....

Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. 


Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..

Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan MENYESAL.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar KESEMPURNAAN.

Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain.. Kamu juga yang akan MENYESAL...

JANGAN TERLALU MENCARI KESEMPURNAAN



upload from Jom Sayang


Lotsa unperfect,
Cik Zaki

Saturday, July 24, 2010

Mengapa perlu mengetahui tentang Yahudi??


Kita wajib mengetahui siapa sebenarnya Yahudi terlaknat ini. Mengapa ???
Jawapannya ringkas, di dalam ilmu konspirasi, bagi memahami bagaimana Yahudi mempengaruhi sejak ratusan tahun dahulu, adalah wajar bagi kita mengetahui dengan baik selok-belok agama Yahudi yang dicipta mereka. Mengetahui ciri-ciri agama dan budaya mereka akan menyelamatkan kita dari terikut-ikut akan ciri-ciri mereka.

(Mengetahui bukanlah bermaksud “mengamalkannnya”)

Misalnya, amalan meratapi kematian, jika tidak diketahui tentang amalan pengkebumian mereka (yahudi) maka kita berkemungkinan akan terikut-ikut tanpa disedari. Jikapun kita tahu ianya haram, kita hanya mengetahui ia dari segi hukum dan tidak mengetahui mengapa Rasulullah SAW mengharamkannya.

Selain itu, maklumat-maklumat yang dibentang tentang Yahudi Orthodoks di bahagian ini juga adalah untuk membawa kita mengimani apa yang disebut Allah SWT dalam surah an-Nahl, ayat 123;

“”Kemudian kami wahyukan kepadamu (wahai Muhammad), hendaklah engkau menurut agama Nabi Ibrahim, yang berdiri teguh atas jalan yang benar.”

Mengimani firman Allah di atas tidak boleh hanya sekadar sebutan mulut, haruslah bagi kita membuktikan keimanan itu dengan memahami intipati-intipati terselindung disebaliknya.

Tidaklah Allah firmankan ayat di atas hanya sekadar untuk dibaca dan dihafal ketika sembahyang melainkan ianya merupakan satu tugas besar yang Allah campakkan ke dalam dada umat Islam untuk memahaminya.


 


Takrifan Ringkas

Yahudi Orthodoks atau disebut juga Orthodoxs Judaism merupakan satu kelompok Yahudi yang mengamalkan ajaran Taurat yang diturunkan kepada Nabi Musa sejak sekian lama. Walaupun berlaku pelbagai perubahan dan olahan, namun mereka tetap percaya Taurat yang diamalkan sekarang adalah benar.

Kelompok Orthodoxs berselerak di seluruh dunia walaupun berada dalam komuniti yang cukup minoriti. Maklumat di atas hanya sebahagian dan lebih ditumpukan khusus kepada kehidupan seharian Yahudi Orthodoks yang berada negara haram Israel sahaja.



Bangun lah wahai Umat Islam. Bangkit lah kamu melawan kejahatan dan kekejaman kaum Yahudi TERLAKNAT ini. Allahuakbar.

Lotsa jihad,
Cik Zaki


Wednesday, July 21, 2010

Larut Malam

Bismillahirrahmanirrahim

Now its already 3.12 a.m.
Im still wake up. HAHA.
Assignment Fiqh Islami punye pasal.
Now sudah tersangat penat + letih.

Mata ni da macam gambar kat atas tu da tw. adoi.
Assignment da la tak siap lagi. tapi tak pe la.
Tinggal conclusion je lagi. hihi
InsyaAllah esok siap la.
Tajuk tak nak best pulak. -_-"
"The general principles of civil law and islamic law and comparisons in malaysia"
Dah macam budak undang² je rase.
Baruku taw azab nyer budak² yang blaja undang² nih. huhu.
Esok pulak kelas pukol 8.00 a.m
Lambat datang je, duduk luar la jawabnye.
Lecturer kunci pintu, macam minggu lepas.
Kesian je mereke² yang tak dapat masuk.
Tak dapat den nak nolong. huhu

hmmmm~
Otak sudah blur.
Perut suda menggelegak.
So cukup la sekadar ini dulu.
Maw cari makanan sahur. =)

Lotsa love,
Cik Zaki