Followers

Monday, October 26, 2009

Kenapa awk ? Tolang la.




 Awakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..
Kenapa awak x mw terus terang dgn saya ?
Saya x phm la. Susa sgt ke ?
awk pun tw mcm mane perangai saya.
Tapi nta la. Saya cube paahm awak.
Tapi awak mcm x nak paham je ape yang saya rase.
Kenape eh awak ?
Sampai bile awak nak terus berahsia macam tu dengan saya ?
Did i didnt mean nothing for you ? huh?
i dont know. serius shit.
lot da love.
cik zaki

Saturday, October 24, 2009

Persis

Wey !
Ape Persis uh ?
Adoiyai. Kalo hang nk taw. Persis uh Persatuan Asasi Kuis. Hahahaaha. Ngok ngek sunggo. Ish2.
Mlm td ade Majlis Hari Raya Persis & Pembubaran & Perlantikan Mt Persis yg baru. hee.



Majlis nih dirasmikan oleh Dekan Pusat Asasi Kuis. Dr Zulkifli b. Hj Aini. Tp mlm uh cm rmi x dtg. So bosan sikit la.
Mase perlantikan uh. X sangke gk la aku terpilih jd bendahari. Adoi.
Kalo boleh aku x mw ade ape2 jawatan. Penat. Tp da dpt. Bwt jela. Huhu.
Thanx la Dr Zul bg kepercayaan pd saya. huhu.
I'll try my best ok.



Ni la barisan Mantan Mt yg lepas. Thanx la abg2 n akak2 senior tw. =)




Haa ni pulak barisan Mt yg baru. huhu.

Tapi kn. Ni name je jamuan raya. Tp aku dpt mkn nasi impit dgn seketul ayam JE.
Hampeh tol. Keluar Audi Ai lmbt sgt. Tgk2 mknan da abes. Sedeyh je. huhu.
Xde rezeki la kot. Xpe la. Sabar2.




 





Picture2 mlm uh. Thanx to all photograpr.
Daaaaaaaa~




Friday, October 23, 2009

Hijrah

Jum hijrah jum.
hahaha.
Ni la naseb bdk asasi kuis nih.
Dari parcel 9 kene campak kt qoryah lame tuh.
Da sebulan kt sane. Kene pindah lg kat parcel 5.
Adoi.
Rektor nih mmg sje je kn.
Igt brg ktowg sket2 ke hah ?
letih dow. Da la pindah ari jumaat.
Penat punye psl, termiss smayg jumaat. Astagfirullahalazim. ish2.
Tp naseb baek ktwog nyer umah nih tgkt 3 je.





Ni la bilik ktowg. Hahaaha.
Spe2 yg x segan lg x malu uh.
Jemput2 la dtg blk ktowg.
huhuhu








Tp kn, plg best. Hostel yg kami (bdk laki) duduk skang nih bekas hstel pmpuan tw.
Ya Allah. Segala jenis khazanah ade dowg tgglkn. X senonoh dow.
Ish2. Geli pulak eden nih hah. haha.





Yg dpn uh hostel prempuan. Nak sekodeng ? Jum ikut aku . haha. Pale otak hang. Dose la pandai. Ish2.    K la. Dat all. Tata                      



Saturday, October 10, 2009

Raye II

huhuhu.
act tarikh ni x btol.
bese la. lmbt edit. x de mase nk edit.
i bzz la kwn2.
swie la ek.
nw i nk cite psl raye part II plak.
huuu.
we all g raye umah awek acap !
haha.
acap poyo seyh. siap kemeje2 lg uh.
ps uh sggp pnjm kete bpk die,
suro iwan bwk semate2 nk g umah kyra. waaa~
yelaa. nk jmpe "bakal mak mertue" la kate kn. huu.
xpe2. kami phm.
aku doakn ko dgn kyra kekal smpi akhir hayat.
nnt da nk kawen. jgn kawen kt siam plak.
kawen dkt2 sini dah la. kawen jauh2.
aku mls nk dtg nnt. hahha.
tp kn. time g umah kyra nih.
best2.
mama die puji aku dow. *_* blink2
haha.
time b4 ktowg nk g mkn uh.
bley plak mama die interview ktowg tanye blaja mane sume2.
smpi kt iwan.
mama die cm biseng2 sket, npe x smbg blaja lg. blablabla. huuu.
iwan pun cm blur2 je. haha.
then borak2 la ngan mama die. ps uh titibe mama die puji aku. hehe.
she said "you have a good attitude because you speak english.
some malay they are shamed to speak english, takot org ckp poyo la.
awk bgos."
aku dgn secare x lgsung nyer menjadi begitu amat malu sekali. hahaha.
acap plak wt muke panas je. haha.
yela. mak mertue die puji aku. haha.
sorry la brader. x potong line ko nyer. heee.



huuu. kt situ jmpe la haziq, a'an, najmi dgn raje.
ariuh time g umah ceenot dowg x de. huuu.
jz razai sowg jela aku x jmpe lg. huu.,
xpe la. razai bley jmpe kt kuis nnt. huu.
ni nnt da abes cuti. bileeeeeeeeeee laaa plak bley lpk kn kawan2 ?
sumpah aku rindu korang.
adoi.


Wednesday, October 7, 2009

7perkara GANJIL yg dialami s'org p'gali Qubur..



Terdapat seorang pemuda yang kerjanya adalah menggali kubur dan mencuri kain kafan untuk dijual. Pada suatu hari, pemuda tersebut berjumpa dengan seorang alim/ahli ibadah untuk menyatakan kekesalannya dan keinginan untuk bertaubat kepada Allah s.w.t.

Dia berkata, "Sepanjang aku menggali kubur untuk mencuri kain kafan, aku telah melihat 7 perkara ganjil yang menimpa mayat-mayat tersebut. Lantaran aku merasa sangat insaf atas perbuatanku yang sangat keji itu dan ingin sekali bertaubat." Yang pertama, aku lihat mayat yang pada siang harinya menghadap kiblat. Tetapi apabila aku menggali semula kuburnya pada waktu malam, aku lihat wajahnya telahpun membelakangkan kiblat. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?" tanya pemuda itu.

Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang telah mensyirikkan Allah s.w.t. sewaktu hidupnya. Lantaran Allah s.w.t. menghinakan mereka dengan memalingkan wajah mereka dari mengadap kiblat, bagi membezakan mereka daripada golongan muslim yang lain," jawab ahli ibadah tersebut.


Sambung pemuda itu lagi, "Golongan yang kedua, aku lihat wajah mereka sangat elok semasa mereka dimasukkan ke dalam liang lahad. Tatkala malam hari ketika aku menggali kubur mereka, ku lihat wajah mereka telahpun bertukar menjadi ****. Mengapa begitu halnya, wahai tuan guru?"

Jawab ahli ibadah tersebut, "Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang meremehkan dan meninggalkan solat sewaktu hidupnya. Sesungguhnya solat merupakan amalan yang pertama sekali dihisab. Jika sempurna solat, maka sempurnalah amalan-amalan kita yang lain,"


Pemuda itu menyambung lagi, "Wahai tuan guru, golongan yang ketiga yang aku lihat, pada waktu siang mayatnya kelihatan seperti biasa sahaja. Pabila aku menggali kuburnya pada waktu malam, ku lihat perutnya terlalu gelembung, keluar pula ulat yang terlalu banyak daripada perutnya itu."

Jawab ahli ibadah tersebut "Mereka itulah golongan yang gemar memakan harta yang haram, wahai anak muda," balas ahli ibadah itu lagi.

Golongan keempat, ku lihat mayat yang jasadnya bertukar menjadi batu bulat yang hitam warnanya. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?"

Jawab ahli ibadah itu, "Wahai pemuda, itulah golongan manusia yang derhaka kepada kedua ibu bapanya sewaktu hayatnya. Sesungguhnya Allah s.w.t. sama sekali tidak redha kepada manusia yang menderhakai ibu bapanya."

Ku lihat ada pula mayat yang kukunya amat panjang, hingga membelit-belit seluruh tubuhnya dan keluar segala isi dari tubuh badannya," sambung pemuda itu.

Anak muda, mereka itulah golongan yang gemar memutuskan silaturrahim. Semasa hidupnya mereka suka memulakan pertengkaran dan tidak bertegur sapa lebih daripada 3 hari. Bukankah Rasulullah s.a.w. pernah bersabda, bahawa sesiapa yang tidak bertegur sapa melebihi 3 hari bukanlah termasuk dalam golongan umat baginda," jelas ahli ibadah tersebut.

Wahai guru, golongan yang keenam yang aku lihat, sewaktu siangnya lahadnya kering kontang. Tatkala malam ketika aku menggali semula kubur itu, ku lihat mayat tersebut terapung dan lahadnya dipenuhi air hitam yang amat busuk baunya,"

Wahai pemuda, itulah golongan yang memakan harta riba sewaktu hayatnya," jawab ahli ibadah tadi.

Wahai guru, golongan yang terakhir yang aku lihat, mayatnya sentiasa tersenyum dan berseri-seri pula wajahnya. Mengapa demikian halnya wahai tuan guru?" tanya pemuda itu lagi.

Jawab ahli ibadah tersebut, "Wahai pemuda, mereka itulah golongan manusia yang berilmu. Dan mereka beramal pula dengan ilmunya sewaktu hayat mereka. Inilah golongan yang beroleh keredhaan dan kemuliaan di sisi Allah s.w.t. baik sewaktu hayatnya mahupun sesudah matinya." Ingatlah, sesungguhnya daripada Allah s.w.t kita datang dan kepadaNya jualah kita akan kembali. Kita akan di pertanggungjawabkan atas setiap amal yang kita lakukan, hatta walaupun amalan sebesar zarah.

Setelah anda membaca kisah ini. Sampaikan atau hantarkan kepada sahabat dan rakan-rakan anda. Mudah-mudahan amalan baik yang sedikit ini diambil kira oleh Allah Taala di Akhirat kelak. Amin.

Raye I

Hari ni baru je blek dr kelantan semalam. balek² je. perghh. mesin basuh wt hal plak.
Time² cmni plak die nk rosak. baju plak da cm gunung kinabalu. haha.
Pg uh plak. iwan call ajk raya g umah nazmi. adeyh. Mlm uh plak, ceenot da awl² book aku suro dtg raye umah die lps solat jumaat. huu.
uma die plak nuhh haa. mantin n9. x jauh plakk. haha.
tp sowie la wan, x bley fllow, uma x kemas lg dow. cmne nk g beraye. x kn laaa nk suro mak aku kemas sowg². sebgi anak yg baek lg mithali, mst la kne tlggg mak aku dlu. haha.
So aku fllow dowg lps smyg jumaat uh je. konvo g mantin !
1st² g putrajaya. Habib ni pun 1. Time nk g nih la bru nk g amek ic la. Nk bwt card bank la.
Adeyh. Da pkol 3 lbey bu nk grak g sne. lambt².
Sooo otw g sane, ade xcident la. Ttp bkn ktowg la. sesat² lg.
perghh. Sejam gk la atas moto uh. Abes saket bontot nih. Nk kremmm jerk. X pena aku naek moto selame uh. Hahaha.
Dlm pkol 4 lbey uh bru smpi. huu.
Rumah ceenot besa dow. Lawa². Raye umah ceenot best ! Bley wt mcm umah sendri. X bley blah. haha. Ps uh jmpe geng² lame. Rinduuuuu plak. huu.










Nih pix time g uma ceenot. rinduuu kamu sume. Tp syazy, raje, haziq, razai x de plak.
x pe la. next time jumpa k.
tata~